Усложняващата се епидемична обстановка, свързана с разпространението на COVID-19 у нас и обявеното от Народното събрание извънредно положение на 13.03.2020 – с преустановяване на посещенията в заведения за обществено хранене, налага промяна в начина на работа на заведенията поне до 29ти март засега.  Затова в следващите седмици, освен приготвянето на храна за вкъщи и доставки до дома, вашият обект едва ли ще има други възможности за генериране на оборот.

Доставките на храна за вкъщи се увеличават стабилно през последните години, защото времето прекарано вкъщи, със семейството, става все по-малко, а ежедневието на хората става все по-динамично. Затова клиентите предпочитат удобството на готовата храна, която да консумират у дома, без да се налага да излизат навън. Сега в условията на коронавирус, много хора са принудени да останат вкъщи, но нуждата и потребността от храна остава. Затова е натоварен период в бизнеса за доставки на компании като Takeaway, Food Panda и др.

Очаква се потребителите в бъдеще да изискват повече гъвкавост от собствениците на ресторанти *. Те ще искат да могат да се насладят на любимите си ястия в комфорта на собствения си дом и за предпочитане с минимално време за чакане. За собствениците на заведения и готвачите това е ключов момент. Да, доставките изискват допълнителна инвестиция на време и пари, но това е творчески отговор на ограниченията, които кризата с коронавирусът е поставила върху индустрията на хотелиерството и ресторантьорството. Адаптирайки бизнеса си по този начин, вие ще бъдете готови да предложите на своите гости и клиенти добре балансирано предложение за храна за вкъщи в бъдеще.

* Източник: Fraunhofer ISI. 50 тренда, които ще повлияят на сектора с храни в Европа до 2035.

Доставка за всички

Доставка за всички

Не се отказвайте от идеята за доставка от страх да не развалите репутацията си. Отдавна отминаха дните, когато само вериги за бързо хранене от нисък клас изпращаха доставчици на мотопеди. В големите европейски градове дори и най-луксозните ресторанти преминават към опция за взимане на храна за вкъщи и доставка, следвайки трендовете за промяна в потребителското поведение.

Искате ли да направите същото? Вижте нашите съвети:

  1. Опциите за разнос са по-широко обхватни от обяд и вечеря. Вземете в предвид тенденцията за „малки закуски“ /снаксове/ в тихите часове за вашата кухня, когато тя не работи и помислете за доставяне на закуски, десерти и напитки.
  2. Добрата услуга за доставка и използването на подизпълнител имат предимства и недостатъци. Поставете всичко на масата и вземете обмислено решение, след като прочетете и дребния шрифт в условията, които ви предлагат. Избирате ли да сключите договор с подизпълнител? Хубаво е да работите с няколко партньори, за да не зависите от един.
  3. Съвременният потребител е загрижен за въздействието му върху околната среда, също и когато яде. Опитайте се да ограничите използването на пластмасови и други замърсяващи опаковъчни материали. Направете екологичните опаковки, които използвате, привлекателни и ясно посочете от кой ресторант идва поръчката. Доставката до дома също е начин за реклама.
  4. В повечето случаи клиентите могат да оставят коментари. Наблюдавайте ги, за да предотвратите разпространението на отрицателни истории за вашата услуга.
  5. Не искате да имате очи по-големи от стомаха си, нали? Затова изберете малка част от менюто си, която да предоставяте за взимане за вкъщи или доставка до дома, за да може по-лесно да управлявате процесите.
  6. Поставете услугата си за храна за вкъщи и доставка до дома в светлината на прожекторите. Ще получавате поръчки само ако хората са запознати с новата услуга, която предлагате. Рекламирайте менюто си за вкъщи и доставка на вашия уебсайт, на вратата, на страниците ви в социалните мрежи, в местните медии, кварталните мрежи, с листовка в пощенските кутии ...
  7. Спечелете клиенти. Предлагайте малки екстри на клиенти, които остават лоялни към вас. Безплатна напитка след определен брой хранения, домашен десерт и т.н. По този начин всеки ще извлече максимума.
  8. Дръжте финансите си под контрол. За услугите за доставка, обикновено се налага да платите комисионна. Включете я в цените си, но ги поддържайте привлекателни за клиентите с количествени отстъпки (3 + 1 безплатно) или клиентски карти.