Кухнята в ресторанта може да бъде едно хаотично място. Приготвянето на ястия за минути, обръщане внимание на всяка една поръчка, осигуряване на ефективна работа  в екип – всичко това е важно в кухнята.

Ето защо управлението на успешната кухня не трябва да е отговорност единствено на главния готвач, макар често да се получава така. Необходими са установени начини на работа, силен екип и способни хора, за да гарантирате, че ресторантът ви сервира най-добрите ястия с най-доброто обслужване на клиентите – всеки ден.

Ето няколко полезни съвета, които ще ви насочат в правилната посока.

 

Приветствайте идеите на екипа си

Приветствайте идеите на екипа си

От решаващо значение е да се вслушвате в екипа си и да приветствате идеите на членовете му. Мислете за кухнята като за тяло, чиито очи и уши е вашият екип, и те може да открият области за подобрение, които може би сте пропуснали.

Чуйте какво има да ви каже екипът ви, след това въведете система, която помага на всички да работят на автопилот, координирайки се един с друг, за да не се налага да ръководите дребни дейности на всяка стъпка от процеса. (В крайна сметка колко пъти бихте искали да кажете на асистентите си, че парченцата им чесън са прекалено дебели или че трябва да следят поръчките по-внимателно?)

Организирайте и опростявайте

Организирайте и опростявайте

Изключително важно е да организирате и опростите всички процеси във вашата кухня. Кухнята ви трябва да функционира по начин, който ви позволява да приготвите и сервирате всяко ястие от менюто без кавги или забавяне.

 

Като начало, обмислете дали да не елиминирате ястията, които отнемат твърде много време за приготвяне или например ги запазете в менюто като специални ястия, които се сервират през ненатоварените часове. Всъщност един често срещан проблем е, че много кухни се сблъскват с меню, което е твърде обширно.

Направете менюто си изпълнимо и обучете персонала да извършва съответните функции. Уверете се също, че разполагате с правилното оборудване, за да покриете всички нужди.

 

Дефинирайте най-добри практики

Дефинирайте най-добри практики

Тук леко ще си противоречим, но все пак ни изслушайте. Макар че установените практики и системи са чудесни, те могат и да задушат креативността. Какво можете да направите тогава.

Това е мястото, където трябва да постигнете баланс. Първо дефинирайте най-добри практики за вашата кухня, за да ограничите грешките. Помислете как и къде трябва да се движат сервитьорите и персонала на кухнята в натоварените периоди, за да не се сблъскват един с друг и да предотвратят потенциални инциденти. Запитайте се – какво се случва, когато помощник главният готвач не е в кухнята? След като тези практики/ситуации са планирани, опишете накратко какво очаквате от всеки член на екипа в кухнята и им дайте свобода на действие за креативност и даване на предложения.

Щом постигнете този деликатен баланс, ще разполагате с екип, който работи бързо, ефективно и безопасно по всяко време, като съкращава времето за изчакване, подобрява качеството на храната и обслужването и в крайна сметна прави гостите ви щастливи.

Използвайте технологиите разумно

Използвайте технологиите разумно

Технологиите могат силно да подобрят скоростта и точността на обслужване в ресторантите. Съвременните системи за мястото на продажба (PoS) вече предоставят платформа, която поддържа тясна комуникация на салонния персонал с кухнята, като по този начин улеснява предаването на съобщения, поръчките и отменените поръчки.

Въпреки това ако съобщението е изключително важно, все пак е добре член на салонния персонал да влезе в кухнята и да информира готвача. Като част от индустрия, насочена към услугите, трябва да поддържаме усещането за човешки контакт с гостите на ресторанта и членовете на екипа.

 Управлението на успешна кухня изисква усилена работа, но със сигурност е възможно. Използвайте някои от тези идеи в кухнята си и споделете с нас дали са довели до положителна промяна в работата на вашия ресторант.